Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Een goede aanwezigheid op social media kan namelijk zorgen voor meer naamsbekendheid, meer klanten en uiteindelijk meer omzet. Maar hoe zorg je ervoor dat je social media kanalen up-to-date zijn en goed aansluiten bij het imago en de doelstellingen van jouw bedrijf? Hier komt de social media manager om de hoek kijken. In dit artikel lees je alles over wat een social media manager precies doet en wat de voordelen zijn van het uitbesteden van jouw social media kanalen aan een expert. Ook krijg je een idee van de kosten die hiermee gemoeid zijn. Lees dus snel verder en ontdek hoe een social media manager jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.
Een social media manager is verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de social media accounts van een merk, bedrijf of organisatie. Deze persoon moet creatief en strategisch ingesteld zijn om ervoor te zorgen dat de geplaatste content overeenkomt met het imago en de doelstellingen van het bedrijf. Een social media manager zorgt voor een betere naamsbekendheid door online volgers te creëren en is op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media. Ook houdt hij of zij rapporten bij over de kwalitatieve en kwantitatieve resultaten en analyseert deze.
Een social media manager stelt voor het hele jaar een social media plan op, waarin staat wat de doelstellingen zijn en welke kanalen er ingezet kunnen worden. Dagelijks maakt, plant en post hij of zij social media berichten op verschillende kanalen. Daarnaast beantwoordt de social media manager alle vragen van klanten en zoekt elke dag naar verbeterde content om de kwaliteit van de social media kanalen te verhogen. Ook wordt er op zoek gegaan naar andere methodes om de uiteindelijke doelstellingen te bereiken.
De kosten voor het inhuren van een social media manager variëren sterk en kunnen al beginnen vanaf €99,- per maand, afhankelijk van het aantal taken dat je wilt uitbesteden. Er zijn pakketten waarbij je alleen voor de content betaalt, maar ook pakketten die volledig gericht zijn op het reageren op potentiële klanten. Tot slot zijn er pakketten die totale ontzorging bieden.
Het overlaten van social media aan een expert kan enorm veel tijd besparen en zorgt ervoor dat je je als ondernemer kunt richten op andere belangrijke zaken. Bovendien weet je dat het in vertrouwde handen is bij mensen die de hele dag met social media bezig zijn en veel ervaring hebben. Ook verbetert het uitbesteden van social media kanalen de klantenservice, omdat klanten vertrouwen krijgen in je bedrijf als ze zien dat er actief gereageerd wordt op vragen, reacties en klachten.
Tot slot kan het inhuren van een social media manager leiden tot meer klanten en kan je je uitgegeven kosten terugverdienen.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf of organisatie? Neem dan contact op met een social media manager!
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn
Adres:
Flemingweg 7
2408 AV Alphen aan den rijn, Nederland
0641900759
info@marcom.nl
KVK: 78052580
BTW: NL003278948B45
Also see:
Marcom.eu