Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren (SEA) 

Direct bovenaan met jouw bedrijf in Google en andere zoekmachines met Search Engine Advertising

Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf. 

Marcom.nl is officieel Google Partner 2022


Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?


Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, zorgt ervoor dat jij op een snelle manier de online zichtbaarheid van jouw bedrijf of website vergroot. Adverteren op zoekmachines kan via Google Ads.


Bij Marcom.nl hebben wij al jaren ervaring met het adverteren binnen Google, zijn wij officieel Google Partner én zorgen wij voor de beste advertenties binnen jouw branche!


De voordelen van een top positie binnen Google:

Meer verkeer op jouw website

Met sterke zoekmachine advertenties vergroot je het verkeer op jouw website. Dit betekent dat je binnen de kortste keren meer gaat verkopen. 

Makkelijker online gevonden worden

Zichtbaar in alle zoekmachines. Altijd op de nummer #1 positie binnen Google, zodat iedereen jou kan vinden! 

Meer professionaliteit uitstralen

Naast meer bezoekers zal een hoge positie binnen Google en andere zoekmachine zorgen voor meer vertrouwen bij de bezoeker. 


"Interesse wat betreft zoekmachine adverteren? Vul het contactformulier in en vergroot jouw online succes!"

AANVRAAG GRATIS ADVIESGESPREK

Meest gestelde vragen over SEA & SEO:

  • Wat is zoekmachine adverteren?

    Zoekmachine adverteren (SEA) is het betalen van advertentiekosten aan Google om jouw project, website of webshop te promoten. 

  • Wat is het doel van zoekmachine adverteren?

    Het doel van zoekmachine adverteren (SEA) is om jouw website of webshop zichtbaarder te maken binnen Google. Door de zichtbaarheid krijg je vervolgens meer bezoekers op jouw site.  

  • Wat kost zoekmachine adverteren?

    Zoekmachine adverteren (SEA) hoeft zeker niet duur te zijn. Neem contact met ons op om alle mogelijkheden te bespreken. 

  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    SEA is het betalen om jouw website of webshop een hoge positie binnen Google te geven. SEO is het organisch en gratis hoger komen in Google.


Introductie SEA

Een van de beste manieren om je doelgroep te bereiken is door een prominente positie in de zoekresultaten van Google te bemachtigen. Met zoekmachine adverteren bereik je dit snel en effectief! Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, is het plaatsen van advertenties in de zoekresultaten van Google tegen betaling. Door slimme targeting en een goed doordachte strategie, bereik je snel jouw marketingdoelen met SEA.

Zoekmachine adverteren

Hoe haal je het meeste uit je SEA-budget? Zoekmachine Adverteren gaat over meer dan alleen het maken van een advertentie. Het vereist de juiste technieken en strategieën om succesvol te zijn. Marcom.nl kan je helpen begrijpen hoe je zoekmachine adverteren effectief kunt inzetten om jouw doelen te bereiken.

Wat kun je adverteren in zoekmachines?

Als je je merk wilt promoten via zoekmachines, zijn er tal van opties om uit te kiezen. Van display-advertenties tot video-advertenties en nog veel meer. Marcom.nl laat je kennismaken met de verschillende soorten advertenties die je kunt gebruiken om je doelgroep te bereiken en je conversies te verhogen.

 

Google ads

Met Google Ads adverteer je rechtstreeks in de zoekresultaten van Google. Dit doe je door zoekwoorden te selecteren, een budget te bepalen, een advertentie te maken en de resultaten te meten.

Google shopping

Verkoop meer producten met Google Shopping. Jouw webshop kan bovenaan de zoekresultaten verschijnen en de klanten direct laten shoppen. Google Shopping vergelijkt de resultaten van verschillende webshops, wat deze manier van adverteren effectief maakt. Door de advertentie op de juiste manier in te delen lijkt het voor de klant alsof ze direct kunnen shoppen.

Display advertising

Display advertising is een effectieve manier om op te vallen op het internet. Met aantrekkelijk vormgegeven banners kun je jouw bedrijf, product of dienst promoten op verschillende websites. Deze advertenties zijn bijna overal te vinden op het internet.

Affiliate marketing

Affiliate Marketing is een slimme manier om te adverteren. Je plaatst advertenties op populaire pagina's binnen jouw netwerk en betaalt alleen wanneer er via die advertenties ook daadwerkelijk conversies plaatsvinden. Een sterk affiliate netwerk is hierbij essentieel voor een groot bereik.

Waarom zoekmachine adverteren in 2023 nog steeds van waarde is!


Zoekmachine adverteren is nog steeds effectief in 2023. Met constante updates blijft Google de ervaring voor zijn gebruikers steeds maar weer verbeteren, wat betekent dat je hier en daar een aanpassing door moet voeren. Brede zoekwoorden worden steeds populairder en visueel adverteren wordt belangrijker. Met behulp van AI herkent Google jouw product via Google Lens, dus image extensies zijn belangrijk. Zoekmachine adverteren blijft een belangrijk onderdeel van jouw marketingstrategie.


quarterArtboard 3 copy

De impact van je score op prestaties

De positie van jouw advertentie in Google wordt bepaald door je biedstrategie en kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore geeft aan hoe goed Google jouw pagina vindt ten opzichte van de zoekopdracht van de klant. Hierbij wordt gekeken naar verschillende factoren zoals de zoekterm op de pagina en in je advertentie, je CTR en advertentiegeschiedenis. Een hogere kwaliteitsscore zorgt voor een lagere CPC en hogere positie in Google. De score ligt tussen 1-10 en een score van 7 of hoger is het meest gunstig.

Gratis Kansenonderzoek

Rendementen behalen

Is het optimaliseren van de prestaties van jouw bedrijf een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie? Dan mag zoekmachine adverteren niet ontbreken. Door het stellen van duidelijke KPI's (Key Performance Indicator) en het uitvoeren van een nulmeting kun je jouw huidige status in kaart brengen en gerichte doelen formuleren. Met een slimme strategie kun je zo werken aan een hoger rendement. Enkele voorbeelden van KPI's zijn onder andere de gemiddelde duur van een websitebezoek, het aantal conversies en het aantal inschrijvingen op je nieuwsbrief. Door te adverteren op relevante pagina's vergroot je je online vindbaarheid en trek je meer relevante bezoekers aan. Zo bouw je aan een succesvolle online aanwezigheid.

Remarketing met SEA


Door middel van remarketing kan je herinnerd worden aan producten die je eerder online hebt bekeken. Dit is een slimme techniek om je aan te sporen tot actie. Met SEA kan je ook remarketing toepassen, door gericht te adverteren op mensen die al interesse hebben getoond in jouw product of zelfs al op jouw website zijn geweest. Door je advertentietekst slim aan te passen, kan je deze potentiële klanten overtuigen om voor jou te kiezen als specialist.


Gratis kansenonderzoek

Bepaal de zoektermen

Het vinden van de juiste zoekwoorden is cruciaal bij zoekmachine adverteren. Door te bepalen waarop je gevonden wilt worden, kun je effectief je budget inzetten. Zorg ervoor dat je adverteert op specifieke zoekwoorden, aangezien een spatie al een verschil kan maken. Daarnaast is het belangrijk om verschillende doelgroepen te targeten die verschillende zoektermen gebruiken.

Gelukkig hoeft het niet moeilijk te zijn om geschikte zoekwoorden te vinden. Naast de koppeling met Google Analytics, zijn programma's zoals Google search console en Ahrefs handig om te gebruiken. Deze laten je het algemene zoekvolume zien voor bepaalde regio's. Door deze zoekwoorden te gebruiken in je advertenties, kun je inschatten hoeveel mensen deze zullen zien.

Verscheidenheid aan campagne-aanpakken

Bij het opzetten van zoekmachine advertenties is het belangrijk om de juiste benadering te kiezen voor uw campagne. Er zijn verschillende manieren om uw advertenties te targeten, elk met hun eigen voor- en nadelen. Een belangrijke factor hierin is hoe specifiek u wilt zijn.


Exacte zoekwoorden: Als u volledige controle wilt over uw advertenties, kunt u werken met exacte zoekwoorden. Hierbij kiest u de exacte zoekterm, wat betekent dat u nauwkeurig kunt voorspellen hoeveel mensen uw advertentie zullen zien. Het nadeel hiervan is dat u niet adverteert op gerelateerde zoektermen, dus als een potentiële klant een typefout maakt, zal uw advertentie niet verschijnen.


Zoeken op woordgroep: Als u zich wilt richten op een grotere groep, is het slim om de benadering van zoeken op woordgroep te gebruiken. Hierbij adverteert u minder specifiek, maar nog steeds effectief. Door een woordgroep te gebruiken, adverteert u niet alleen op de exacte zoekterm, maar ook op gerelateerde zoekopdrachten die eigenschappen bevatten die vergelijkbaar zijn met uw woordgroep.


Breed zoeken: Google is een slimme zoekmachine en u kunt deze intelligentie ook inzetten voor uw zoekmachine advertenties. Met de benadering van breed zoeken adverteert u niet alleen op een exacte zoekterm, maar ook op gerelateerde zoektermen. Hierdoor wordt uw advertentie weergegeven bij zoekopdrachten die verband houden met uw zoekterm. Dit vergroot uw zichtbaarheid, maar het kan ook betekenen dat u adverteert voor zoekopdrachten die minder relevant zijn voor uw bedrijf.


Doelgroep bepalen

Om succesvol te zoekmachine adverteren, moet je je doelgroep kennen. Dit vereist een doelgroeponderzoek waarbij je demografische gegevens verzamelt en persona's creëert indien nodig. Door je doelgroep duidelijk op papier te zetten, kun je jezelf beter positioneren en je doelstellingen gemakkelijker formuleren. Het is belangrijk om je doelgroep niet alleen te betrekken bij zoekmachine adverteren, maar ook bij alle andere uitingen van je bedrijf om een sterke band te creëren die uiteindelijk tot binding leidt.

Targeting

Bij zoekmachine adverteren is het bepalen van je doelgroep van groot belang. Door te adverteren aan de juiste doelgroep behaal je het meeste resultaat. Met SEA heb je zelf de controle over wie je advertenties te zien krijgt en kun je targets aanmaken voor verschillende doelgroepen. Targeting helpt niet alleen om de tekst van je advertentie aan te passen, maar ook om het type advertentie te kiezen dat het beste bij de doelgroep past. Zo kan display advertising bijvoorbeeld beter werken voor een jongere doelgroep dan voor een oudere.

Share by: