Gebruikers vertrouwen zoekmachines en door bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines te staan, geven de zoekmachines aan dat uw een betrouwbaar bedrijf bent. Hoe hoger uw website of webshop wordt weergegeven op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines, hoe meer bereik en bezoekers deze zal genereren. Bovendien verbetert deze vindbaarheid de gebruikerservaring, waardoor de kans groter wordt dat bezoekers uiteindelijk terugkerende klanten worden. Met dat in gedachten zou bijna elk bedrijf dat op zoek is naar klanten op internet geïnteresseerd moeten zijn in online vindbaarheid.
Hoe werkt online vindbaarheid, zoekmachine positionering ook wel genoemd?
Zoekmachine positionering is een verzameling van technieken, activiteiten en werkmethodieken, die allemaal als doel hebben de positie van uw website in zoekmachines te verbeteren, vandaar de term 'zoekmachine optimalisatie'.
Deze zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is onderverdeeld in twee elementen: on-page en off-page. On-page SEO verwijst naar alles wat u kunt doen om uw positie binnen uw eigen website te verbeteren. Dit omvat factoren zoals website snelheid, content en duidelijke navigatie. Off-page SEO verwijst naar elke activiteiten op andere websites dat een effect kan hebben op uw positionering binnen zoekmachines zoals Google. Je kunt het vergelijken met digitale mond-tot-mond reclame.
Wat is lokale SEO?
Zoekmachines hebben als doel een zoekopdracht zo snel mogelijk door te verwijzen naar een relevante webpagina. Daarbij is de rol van lokale SEO uiterst cruciaal geworden. Bezoekers die op zoek zijn naar diensten of producten uit de buurt, zullen tenslotte sneller een webpagina bezoeken die dit kan bieden. Als u bijvoorbeeld SEO op de Nederlandse markt wilt doen, is het de moeite waard om u te concentreren op specifieke wijken, steden of een provincie en niet direct op het hele land. U kunt uw product en diensten bijvoorbeeld richten op de regio Zaandam, provincie Noord-Holland of juist in meerdere gebieden binnen of buiten deze provincie. Lokale SEO wordt gekenmerkt door trefwoorden die betrekking hebben op de doelstad, bijvoorbeeld: tandarts Zaandam, Computerreparatie Utrecht, Hovenier Breda enz.
Lokale SEO is het proces van het optimaliseren van een website voor lokaal zoeken om het verkeer, leads en merkbekendheid te verbeteren. Lokale SEO-taken omvatten het identificeren van relevante lokale zoekwoorden, het verbeteren van de Google Mijn Bedrijf-pagina van een bedrijf en het opstellen van "NAP"-citaties. Als u meer wilt weten over "lokale SEO", kunt u kijken bij hét online marketing bureau in Breda hoe u dit kunt doen.
Waarom is lokale SEO zo belangrijk?
Lokale SEO is effectiever dan SEO zonder een vastgesteld geografisch doel. Een interessant feitje is dat 4 op de 5 klanten zoekmachines gebruikt om lokale informatie te krijgen, en 70% van de consumenten een fysieke winkel bezoekt als gevolg van informatie over zoekresultaten. Ook helpt lokale SEO de aankoopkeuzes van mensen te beïnvloeden in het voordeel van uw bedrijf. Hoe meer kennis ze hebben over uw bedrijf voor hun bezoek, hoe geloofwaardiger u voor hen lijkt.
Bovendien converteren bezoekers goed die de moeite nemen om naar je winkel te gaan. Zodra gezocht wordt naar kunstgras kopen Delft, uw website naar boven komt én deze bezoeker de moeite neemt om naar uw winkel te gaan, is dit een waardevolle inzet geweest.
Welke lokale SEO-rangschikkingsfactoren zijn het belangrijkst?
Volgens Google zijn de drie meest kritische variabelen:
Relevantie:
De mate waarin de zoektermen van een gebruiker overeenkomen met een lokale vermelding. Door grondige informatie over uw bedrijf te verstrekken, kan Google het beter begrijpen en uw vermelding afstemmen op de meest relevante zoekopdrachten. De informatie moet consistent zijn van uw bedrijf.
Afstand:
De afstand tussen elk mogelijk bedrijf en de locatie zoekwoorden die tijdens het zoeken zijn ingevoerd. Als een consument geen locatie aangeeft in zijn zoekopdracht, berekent Google de afstand op basis van de beschikbare informatie over zijn locatie.
Populariteit:
De mate waarin een bedrijf bekend is, bepaald door de informatie die Google over het bedrijf heeft op internet (zoals links, artikelen en directory's). Het aantal en de score van Google-recensies worden ook in aanmerking genomen bij het bepalen van de lokale zoekresultaten van een bedrijf - meer goede en relevante recensies en beoordelingen verhogen de lokale positie van een bedrijf.
Wat kunt u doen voor lokale SEO?
Google Mijn Bedrijf (GMB)
Ervoor zorgen dat uw NAP (naam, adres en telefoonnummer) online te vinden zijn op zoveel mogelijk websites, waarbij de informatie steeds consistent is (geen verschil in gegevens). Als er verschillen zijn, zal Google uw bedrijf waarschijnlijk minder goed ranken.
Gegevens op uw website
Een lijst van alle informatie die consumenten over uw bedrijf moeten weten, inclusief locaties, prijzen, services en adres, en ervoor zorgen dat deze perfect overeenkomt met uw Google My Business-vermelding.
NAP-vermeldingen
Een lokale bronvermelding vindt plaats wanneer naar uw bedrijf wordt verwezen op een website van de derde partij (zoals een blog, artikel of recensiesite). Dit kan de naam, het adres of contactgegevens van uw bedrijf zijn. Het is niet altijd nodig om een backlink naar uw website te hebben. Een gezonde verhouding tussen vermeldingen en doorverwijzingen is juist goed.
Inhoud geoptimaliseerd voor lokale SEO
Maak en publiceer inhoud met betrekking tot uw lokale markt. Ben je bijvoorbeeld een tandarts uit Zaandam, schrijf dan een blogartikel over waarom Zaandammers naar jou moeten komen. Tegelijkertijd moet u uitdrukkingen gebruiken zoals "narcose tandarts Zaandam" bijvoorbeeld.
Conclusie
Je weg probeert te vinden binnen de online lokale markt, is niet geheel gemakkelijk. Je hebt een complexe SEO-strategie nodig. U kunt het zelf doen of u kunt een betrouwbare SEO-service zoals www.grizzlymarketing.nl inhuren en uw bedrijf de boost geven die het nodig heeft.
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn
Adres:
Flemingweg 7
2408 AV Alphen aan den rijn, Nederland
0641900759
info@marcom.nl
KVK: 78052580
BTW: NL003278948B45
Also see:
Marcom.eu