Vooral als kleine ondernemer is het belangrijk dat je origineel bent, voor een beter competitief voordeel. Wanneer je klanten iets online bestellen, moeten ze gemakkelijk bij het product komen, dus het moet niet te moeilijk en afleidend zijn. Aan de andere kant moet het wel een goede indruk achterlaten. De verpakking zegt namelijk iets over het product. Wanneer de verpakking slordig is, krijgt de klant het idee dat het product ook slordig is. Dit komt niet professioneel over. Er wordt vaak niet goed nagedacht over de verpakking waarin bedrijven hun producten verzenden, daarom hier wat tips om je wat bewuster te maken.
Wanneer je verpakking opvalt, is je klant nieuwsgierig en enthousiast om de verpakking open te maken. Als de verpakking mooi en verzorgd is, is de kans ook groter dat de klant de verpakking bewaard, waardoor ze vaker denken aan je bedrijf en eerder opnieuw zullen bestellen. Het is voor ieder bedrijf slim om er voldoende aandacht aan te besteden. Zowel voor een kralen groothandel online als een bedrijf dat shampoo verkoopt. Let er wel op dat je verpakking past bij je product en je bedrijf. Je kunt ook de vorm van de verpakking veranderen, felle kleuren gebruiken of iets origineels in de verpakking bij je product stoppen als een soort cadeautje.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je verpakking praktisch is. Je klant wilt zo snel mogelijk bij het product komen. Zorg er dus voor dat je verpakking op een gemakkelijk manier opengemaakt kan worden. Dit kan bijvoorbeeld door een strip aan de doos te maken, waardoor de klant je verpakking in één beweging open kan maken. Een andere optie is om gebruik te maken van autolock dozen. Deze zijn een stuk makkelijker te openen. Als je verschillende formaten producten hebt, moet je ook verschillende formaten verpakkingen hebben. Het is niet fijn als je een gigantische doos krijgt ten opzichte van het product. Daarnaast kost het meer geld om te versturen als de doos groot is.
Waar je ook over na moet denken is hoe je je bedrijfsnaam en/of je logo op de verpakking zet. Denk maar aan Apple. Iedereen bewaart de doosjes waar de telefoon in komt, maar wat is eigenlijk het nut? Dit is een voorbeeld van een mooie verpakking die iedereen wilt bewaren. Iedereen ziet dat het van Apple is en dit is een soort extra low-cost reclame. Mensen zien het doosje en denken meteen aan je bedrijf. Verpakkingen spelen dus een belangrijke rol, of het nu voor een sieraden groothandel is of voor een telefoon. Maak dus gebruik van deze extra manier om reclame te maken!
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn
Adres:
Flemingweg 7
2408 AV Alphen aan den rijn, Nederland
0641900759
info@marcom.nl
KVK: 78052580
BTW: NL003278948B45
Also see:
Marcom.eu