(online) Marketing kan tijdrovende zijn, daarnaast is het voor sommige organisaties een onderdeel waar zij weinig kaas van hebben gegeten. In deze blog geven wij jou alle informatie die je moet weten over marketingcampagnes voor de technische groothandel en vakhandel. Ook komen onderdelen zoals Social Media en de kosten aanbod. Dit alles om jouw bedrijf een succes te maken.
Marketingcommunicatie is het onder de aandacht brengen van jouw product, dienst of merk. Het gaat over het overtuigen en aanzetten tot actie. Het uiteindelijk doel hiervan is dat er meer verkocht wordt. Vaak wordt er met marketingcommunicatie ingespeeld op jouw onderbewustzijn om te zorgen dat jij iets koopt. Als je online zoekt naar gereedschap krijg je de volgende dag vaak al reclames over verschillende gereedschappen.
Social Media is een verzamelnaam voor alle online platformen waar je kan communiceren met andere gebruikers. De bekendste zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. Tegenwoordig is TikTok ook opkomend, maar op dit platform zitten vooral jongeren tussen de 14 en 20 (uit onderzoek blijkt echter dat de groep gebruikers op Tiktok steeds breder wordt).
Facebook en Instagram zijn vooral bedoeld om foto’s en video’s met elkaar te delen. Op LinkedIn gaat het allemaal iets serieuzer. LinkedIn is voornamelijk bedoeld om zakelijke connecties te maken, om deze reden is dit platform vaak interessant voor de vakhandel of technische groothandels om marketingcampagnes uit te rollen.
Social Media is de laatste jaren flink groter geworden en daarom zie je ook steeds vaker dat bedrijven adverteren op Social Media. Wij van Marcom zien dit ook gebeuren. Maar we zien ook dat veel bedrijven het niet goed aanpakken. Daarom willen wij jullie daar mee helpen. Wij zijn namelijk gespecialiseerd als enige marketingbureau in Nederland op de technische groot- en vakhandels. Wij weten wat er in jouw branche gebeurd, wat jouw concurrenten doen én hoe je een succesvolle marketingcampagne lanceert.
Adverteren op Facebook is waar je het meeste bereik kan halen, omdat er simpelweg gewoon de meeste mensen op zitten (naamsbekendheid). Nou zegt dat niet dat het gelijk het beste is waar je kan adverteren, want dat ligt er maar net aan wat je als bedrijf wil bereiken met je advertentie.
Ben je op zoek naar nieuw personeel dan kan je het beste gebruik maken van LinkedIn, omdat dat het meest zakelijk is. Je kunt er het beste op 'targetten', dus als je nieuw personeel zoekt kan je de campagne zo inrichten op LinkedIn dat de advertentie alleen getoond wordt aan jouw doelgroep, binnen jouw vakgebied. Ook zie je op LinkedIn vaak mensen hun CV op hun profiel staan. Dan kan je gelijk zien of de desbetreffende persoon geschikt is voor het werk.
Op Instagram kan je als bedrijf het beste adverteren als je klanten wilt werven van alle leeftijden, eerst was Instagram vooral populair onder de jongeren, maar je ziet nu steeds vaker dat de ‘oude’ generatie van Facebook ook hun weg naar Instagram vindt.
Doelgroep (kom direct in contact)
In welke sector jij ook werkt je doelgroep is altijd wel ergens te vinden op een Social Media platform. Via Social Media kan je makkelijker in contact komen met jouw doelgroep. Dit schilt jou als bedrijf een hoop tijd en moeite.
Meetbaar
Je kan in de statistieke precies zien hoeveel mensen je post hebben gezien, gereageerd en hebben geliked. Je kan zelfs zien op welke moment van de dag je post het meeste wordt gezien. Met deze informatie kan je zien welke post het beter doet dan andere én wat het verschil daarin is. Met deze informatie zorg je ervoor dat je altijd een kwalitatieve post maakt en dingen laat zien die mensen echt willen zien. Om zo mensen aan jouw bedrijf te binden.
Bereik
Het bereik op Social Media is vele malen groten dan als je langs de deuren gaat of gewoon ergens op straat gaat staan om mensen aan te spreken. Een campagne met een bereik van 100.000 mensen kost soms nog minder dan een paar honderd euro, terwijl dit met offline adverteren vele male duurder zou zijn.
Budget
Je kan zelf bepalen wat je budget is en je kan instellen dat je nooit over dit budget heengaat.
Verkoop (vele nieuwe leads)
Tot slot, is het beter voor de verkoop. Hoe meer mensen je bedrijf kennen en gebonden zijn met je bedrijf, hoe meer je uiteindelijk gaat verkopen én hoe meer mensen ook bij jou klant blijven.
Wij bij Marcom helpen je al met je Social Media voor 50 euro per maand. Interesse? Stuur ons een bericht of laat je gegevens achter op de site. Je kan ook altijd een afspraak inplannen om te kijken waar voor jouw bedrijf de mogelijkheden en kansen liggen op het gebied van Social Media en online marketing .
Een adviesgesprek is bij ons geheel vrijblijvend en gratis.
klik hier voor het contactformulier.
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn
Adres:
Flemingweg 7
2408 AV Alphen aan den rijn, Nederland
0641900759
info@marcom.nl
KVK: 78052580
BTW: NL003278948B45
Also see:
Marcom.eu