De rol van augmented reality in marketing: wat het is en hoe je het kunt gebruiken
De rol van augmented reality in marketing: wat het is en hoe je het kunt gebruiken

Als het op marketing aankomt, zijn bedrijven altijd op zoek naar nieuwe manieren om zich te onderscheiden. In een wereld die steeds meer gedigitaliseerd wordt en verzadigd is met reclame, is innoveren noodzakelijk. Innovatieve marketingtechnieken kunnen een bedrijf helpen op te vallen om een blijvende indruk te maken op potentiële klanten. Veel bedrijven zijn dan ook geïnteresseerd in het verkennen van het gebruik van augmented reality als een marketing tool. Dit artikel zal uitleggen wat augmented reality is en hoe het kan worden gebruikt in marketing campagnes.
Wat is augmented reality?
Augmented reality (AR) kan de wereld die we zien vergroot worden, door het virtuele met het fysieke te combineren. Hierbij wordt een live weergave van een echte omgeving, aangepast met computer-gegenereerde beelden (CGI) en audio. Met AR kun je virtuele elementen toevoegen aan de echte wereld. AR komt eigenlijk in iedere sector wel van pas. Augmented reality is anders dan virtual reality, waarbij een volledig nieuwe omgeving wordt gecreëerd die de echte wereld vervangt. Een social ar laten maken is tegenwoordig erg populair in de marketing sector.
Hoe kan augmented reality worden gebruikt in marketing?
Voor marketeers heeft augmented reality een ongelooflijk potentieel. Het kan worden gebruikt om nieuwe producten en diensten onder de aandacht te brengen, nieuwe bedrijfsinitiatieven en campagnes te promoten, maar ook om klanten te betrekken en loyaliteit te belonen. Hier zijn slechts een paar manieren waarop je augmented reality kunt gebruiken in marketing campagnes:
- Product marketing: Laat nieuwe producten zien en, nog belangrijker, de voordelen die ze de klanten bieden. Gebruik augmented reality om een nieuwe ervaring te creëren voor klanten tijdens het winkelen en laat ze de producten in een virtuele omgeving uitproberen voordat ze een aankoop doen.
- Merk marketing: Gebruik augmented reality om op een persoonlijker niveau met klanten in contact te komen. Je kunt leuke en interactieve ervaringen creëren voor de klanten die hen helpen meer te leren over jouw merk en waar het voor staat. Je kunt het ook gebruiken om enquêtes of polls uit te voeren om de behoeften en wensen van de klanten beter te begrijpen.
- Campagne marketing: Maak augmented reality-campagnes om de nieuwste initiatieven of producten te promoten. Daarnaast kun je AR gebruiken om buzz rond de nieuwste campagnes te creëren.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf op het gebied van AR? Ga dan eens langs bij een web ar app ontwikkelaar!
Benieuwd? Vraag een GRATIS adviesgesprek aan!










Bekijk ook onze diensten:
Lijst van diensten
-
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Om hoog te komen én om de nummer #1 positie te behalen binnen Google is er een sterke zoekmachine optimalisatie (seo) vereist. Bij Marcom.nl scannen wij eerst gratis jouw website en adviseren wij jou op het gebied van search engine optimization
-
Zoekmachine adverteren (SEA)
Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je betaalt alleen voor resultaten, zoals klikken op je website of telefoontjes naar je bedrijf.
-
Sociale media MarketingLijstitem 1
Online B2B & B2C Marketingcommunicatie bureau Marcom beheert jullie sociale media, zodat jullie meer tijd over hebben voor andere bezigheden. Interesse? Lees verder
-
AI MarketingLijstitem 3
Optimaliseer uw marketing maximaal door het inzetten van AI tools!
-
B2B
Wij bieden speciale diensten aan voor bedrijven (Business-to-business)
-
Leads via LinkedInLijstitem 2
Krijg elke dag super warme leads via het social media platform LinkedIn